Elsa: Glitter

Åh om man bara kunde översätta en känsla i ord. Ibland lyckas man kanske. Ibland tycker jag att man ändrar känslan genom att försöka sätta ord på den. Tänk om man hade en termometer på bröstet som visde en palett av känslor. Rött för kärlek, gult för lycka grått för rädsla osv. Ibland tror jag nästan att jag har det. Att det måste synas vad jag känner för att jag känner det så stark.

Något som vore positivt (och sjukt negativt!) med det var att ens känslor för människor skulle synas och man blir av med hela osäkerheten, vad tycker hon egentligen om mig?. Det skulle inte finnas någon falskhet. Jaja.

Då man träffar någon som man direkt bara gillar så sjukt mycket önskar jag att man kunde få säga det. Rakt ut. Efter bara några minuter. Om någon sa det till mig skulle jag självklart bli jätteglad! Nästa gång man ses, på en fest eller whatever, blir jag så glad och ser så mycket fram emot att få prata med honom/henne. Hoppas de jag tänker på ser det i mina ögon eller något för jag tycker verkligen att det glittrar kring dem och tycker att alla andra i rummet bara måste se det jag ser.

Sitter och lyssnar på Toplistan i Spotify för vad som är mest lyssnat i Sverige. Mest pepplåtar, pasar bra en söndagkväll ;)

Kommentarer
Postat av: Sanne

Mycket fint inlägg. Nog är det subjektivt, vem som glittrar och inte..Du glittrar i mina ögon!

2010-08-16 @ 14:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0