Elsa: Du vackra, du hemska.

Jag såg en film en dag. "Der Baader Meinhof Komplex". Jag älskade den! Så fantastisk, så vacker, så hemsk. Vilket skådespeleri! Har du sett den Sanne? Om inte så ska du få låna den av mig. Hur kan man inte bli berörd? Ville gråta från första stund. Vill inte säga för mycket. Det är ju farligt. Att skapa massa bilder i andras huvuden om den film de ska se. Sedan blir de besvikna om filmen inte överensstämmer med förväntningarna. Hur bra den än må vara så stämmer den inte med de bilder de har. Say no more.



Vilket skådespeleri ja. Blir allt djupare och mer twisted bara för att de talar tyska? Hänger deras språ nu för alltid ihop med alla 2a-världskrigetfilmer man sett? Förmodligen ja. Det är ju då man hör det. Då och i Berlin och Dresden. Underbara Tyskland. Vill tillbaka. En man som är utsedd till att leda utredningen hot Baader-Meinhof gruppen spelas av samma skådis som spelar Hitler i Der Untergang. Han är så bra! Ah!



Ser ni henne där. Det är Herr Baaders Gudrun. Jag är kär i henne. Ser ni håret? Ser ni ögonen; sminket! Blicken. Ansiktet; käkbenen. Magi. Försökte efterlikna. Sminkningen alltså:




Kommentarer
Postat av: Sanne

Har inte sett den! Gillar efterlikningen stenhårt.

2010-01-10 @ 18:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0