Sanne: Entreprenör-Bella..

Blondinbella skrev ett inlägg om motivation och hur man uppnår sina mål. Det var ett bra inlägg och jag håller med med mycket av det hon säger. Men något har hon fått om bakfoten..Allt hon byggt upp kring sig själv och Blondinbella AB har ju tjuvstartat genom bloggen som blev känd för att hon marknadsfört sig på ett provocerande sätt. Det är entreprenörskap i högsta grad men jag blir lite störd på att hon inte säger det. Visst måste Blondinbella förstå att hon har kommit dit hon är mycket tack vare ett visst beteende som har väckt stor uppmärksamhet?!

Jag tror att hon lägger ner väldigt mycket tid på bloggen och för två år sen läste jag den varje dag och tyckte att det den var riktigt bra. Men det känns så skevt allting när hon ska vara duktiga flickan som kan affärer men inte nämner hur allt startade. Det måste vara hysteriskt mycket lättare att släppa en bok, starta ett försäljningsföretag på internet, designa kläder, göra webb-tv och åka runt på föreläsningar om man redan har den kickstart hon fick i och med sin blogg som väldigt många hatade men läste ändå..

Men hon ska ha credd för en bra blogg. Och sin positiva inställning! (Jag var inte ironisk!!) Och hon har ju nämnt att hon spär på "Blondinen" i bloggen. Alter-ego.


Hon sa att hon visste att hennes och Tyras show skulle bli succé..jag har inte sett den. Så jag kanske inte ska yttra mig. Men folk tittar för att de är populära bloggare! Folk hade väl tittat oavsett om de är duktiga eller inte..kanske tittar man ännu mer om de är dåliga framför kameran. Snälla Bella sluta låtsas som om din entreprenöranda är det som gör dig framgångsrik hela tiden..Vi tittar ju vad du än gör. 

Om det nu inte är så att du total-gejmar oss och vet om allt det här och att det är det här spelet som är dina egentliga entreprenör-skills..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0