Elsa : 21 eller 71?

Klart man ar intresserad av Gaga. Det vet du val! Jag vaknar med hennes latar pa huvudet. Aven de jag tycker ar jobbiga fastnar anda. Musik. Vad vore jag utan? Sa mycket energi jag kan fa ur en lat. Sa jag kan leva mig in. Lyssnade pa "Boy Lilikoy" med Jonsi, det kandes som jag flog. Lyssnar pa Get Shaky nu, den laten vill att jag skriver snabbt och innerligt. Ska forsoka.

Nu ar vi i Laos jag och Jakob. I Vang Vieng. Det ar som en stor lekplats for unga "vuxna". Hade nog alskat att festa har om man var har i ett stort gang. Vi kanner oss tyvarr mest malplace. Som nar man aker tunnelbana pa en fredag klockan 1 utan att ha druckit en droppe. Vet inte om alla kanner samma sak men det ger mig latt avsmak fast jag vet att jag lika garna kunde ha varit en del av det. Dekadens. Har pumpar testosteron ur porerna pa de uppumpade britterna, svenska tjejer med flipflops, sma shorts, for stort linne sa man ser bikinin under och haret uppsatt i en slarvig knut pa hjassan. Parningslekar som involverar sprit, fingerfarg och vattenlekar. Inget fel med det, ingen har sagt att det skulle vara nagot annat. Varfor blir jag da nedstamd av att se det. Jag vaxlar mellan att skaka pa huvudet at allt och att anklaga mig sjalv for att vara sa stel. Mellan att avundas och stota det ifran mig. Rika ungdomar fran vasterlandet som kommer hit for att festa. Pa ett satt blir det sa konstigt nar det sker i Laos. Har mitt i ett fattigt land flodar pengar.

Det var ju St Paddys igar, Jakob ligger pa vart rum och tar igen sig. Jag har borjat lasa "Lat den ratte komma in". Sist i Stockholm men den ar riktigt riktigt bra. Laste ju Broderna Karamazov och kanslan som stannar med mig efter den ar att jag ar sa glad att jag lever.

Kommentarer
Postat av: Sanne

Pratade om det här nyligen: vilken ålder man är. Du vet ju att vi kan vara likadana i sommar på Kreta om vi vill :) men det måste vi inte. Var vi inte helt galet ultimata på tågluffen? Då vi maxade både och! Vi ägde dansgolvet och skrämde skiten ur medelålderskvinnorna som satt där snopna, men vi var också engagerade på guidade turer och lärde oss en massa. Allt handlar om kontraster :)

2010-03-18 @ 19:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0